The Secret of My Life........



Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku & matiku hanyalah kerana ALLAH Taala..

Secret of my life which will be revealed here & everyone will know who i am and what i think about them............

Monday, April 14, 2014

Goldilocks and the Three Bears

 Goldilocks and the Three Bears

               Once upon a time, there was a little girl named Goldilocks.  She went for a walk in the forest.  Pretty soon, she came upon a house.  She knocked and, when no one answered, she walked right in.
              At the table in the kitchen, there were three bowls of porridge. Goldilocks was hungry.  She tasted the porridge from the first bowl. 
"This porridge is too hot!" she exclaimed.
So, she tasted the porridge from the second bowl."This porridge is too cold," she said. So, she tasted the last bowl of porridge. "Ahhh, this porridge is just right," she said happily and she ate it all up.
           After she'd eaten the three bears' breakfasts she decided she was feeling a little tired.  So, she walked into the living room where she saw three chairs.  Goldilocks sat in the first chair to rest her feet. "This chair is too big!" she exclaimed. So she sat in the second chair. "This chair is too big, too!"  she whined. So she tried the last and smallest chair. "Ahhh, this chair is just right," she sighed.  But just as she settled down into the chair to rest, it broke into pieces!
          Goldilocks was very tired by this time, so she went upstairs to the bedroom.  She lay down in the first bed, but it was too hard.  Then she lay in the second bed, but it was too soft.  Then she lay down in the third bed and it was just right.  Goldilocks fell asleep. As she was sleeping, the three bears came home. 
         "Someone's been eating my porridge," growled the Papa bear. "Someone's been eating my porridge," said the Mama bear. "Someone's been eating my porridge and they ate it all up!" cried the Baby bear. "Someone's been sitting in my chair," growled the Papa bear."Someone's been sitting in my chair," said the Mama bear."Someone's been sitting in my chair and they've broken it all to pieces," cried the Baby bear.
         They decided to look around some more and when they got upstairs to the bedroom, Papa bear growled, "Someone's been sleeping in my bed," "Someone's been sleeping in my bed, too" said the Mama bear."Someone's been sleeping in my bed and she's still there!" exclaimed Baby bear.
        Just then, Goldilocks woke up and saw the three bears.  She screamed, "Help!"  And she jumped up and ran out of the room.  Goldilocks ran down the stairs, opened the door, and ran away into the forest.  And she never returned to the home of the three bears.


Tuesday, April 8, 2014

Dana's Flower Garden


DANA’S FLOWER GARDEN 

       Dana loves flowers. Her favorites are daisies, tulips, and daffodils. Tulips and daffodils come up every spring, and daisies come up later in the summer. These plants are perennials; they come up year after year. 
       Dana loves the spring because she can go to the flower market to buy her annuals. The annuals only last one season, but they add a lot of color to the garden. Dana got up Saturday morning very early. She wanted to get to the market early so she would have time to plant everything when she got home. Off she went to Barton’s Flower Market. She ran into some friends. “Hi, Dana,” they called out to her. 
      “Hi,” said Dana with a big smile. “Let’s look around together!” Dana and her friends saw pansies, geraniums, periwinkles, and petunias. 
“Oh, so many pretty flowers!" exclaimed Dana. “I love them all.” 
          Dana decided to buy red and yellow pansies, blue periwinkles, and purple petunias. That will add a lot of color to my garden, thought Dana. She said good-bye to her friends and went home. 
         Dana happily began planting her new flowers around the tulips and daffodils. Dana was so happy. She loved her flower garden, and she knew she would enjoy it all  summer long. Dana had a perfect day. 

Monday, April 7, 2014

My Garden


         This is my garden. It is very big and also 
very wide. On one side, there is the McDonald's family and on the other side, there is the Korfman's family. I like both of my  neighbours.

           There is a lot of grass in my garden. 
Now, it is September and the grass is long and thick. I also have three trees in the garden. There is a young lemon tree which is very small. It does not have any fruit, maybe next year! Then, there is a peach tree. There are not many peaches this year because of the cold weather in April and May. The third tree is an apple tree. Apples always grow well in this area and the tree is full of big green apples. Tomorrow, I want to make a big apple pie.

         There are two animals in the garden at 

the moment. Max is my Rottweiler dog. Many people think Rottweilers are dangerous, but Max is very friendly and everybody loves him. He is 4 years old. Playing with Max is Hector, our beautiful white cat. He is nearly ten years old.
          We also have many flowers in the 
garden. There are the red roses and we have other flowers that are green and yellow. I love my garden so much.

Monday, June 17, 2013

Jangan Cintakan Manusia Melebihi Cinta Kpd Yg Maha Pencipta...

Bila putus cinta, tak jadi kahwin, putus di tengah jalan..
Kita biasa dengar ungkapan ni. "Dah takde jodoh..." 
Tapi saya nampak ianya lebih dari itu. 
Ada banyak punca, antaranya: 
Ianya adalah pengajaran dari Tuhan. 
Orang bercinta atau orang yang tengah sayang menyayangi, timbul sampai ke satu tahap mereka rasa, atau salah seorang dari mereka rasa,

"Dialah segala-galanya bagi aku." 
"Aku hanya sayang dia seorang." 
"Cinta aku hanya untuk dia." 
"Rinduku milik dia." 
"Ah, hanya dia." 
"Hatiku milikmu." 
"Dialah satu, tiada dua." 
"Hanyalah satu yang bertakhta di hatiku." 
"Kalau aku ada kambing seekor, aku hanya akan berikan padamu." dan bermacam lagilah.

Bila sampai ke tahap ini, maka mereka yang terlibat sebenarnya telah buat kesilapan yang besar iaitu  MELEBIHKAN seseorang dari YANG LEBIH PATUT DILEBIHKAN.

Dgn kata lain, melebihkan cinta seseorang melebihi cinta kepada Tuhan. 
Pada Tuhan tak pernah² diluahkan rasa sayang dan kasih sebegitu dahsyat. 
Tapi, pada manusia yang tak beri manfaat apa-apa, dia beri segalanya. Beri hatinya. 
Lalu, Allah STOPKAN perhubungan tu. 
Maka terputuslah di tengah jalan. 
Tak kiralah putus sebab apa pun. 
Sebab orang ketiga, sebab salah faham, sebab gaduh, sebab mak bapak tak berkenan, sebab keluarga, sebab harta, sebab sikap, sebab tak sefahaman, sebab nafsu tak dapat kontrol, sebab cempedak jadi nangka, sebab berebut murtabak dan macam2 sebab lagi. 
Itu cumalah asbab. Sedang yang mengawal hati, menentu jodoh, menjadikan hubungan itu smooth atau celaru, semua di tangan Allah. 

After hubungan tak kesampaian, sekarang siapa yang kau tuju? Allah juga jadi tempat yang dituju. 
Allah juga jadi tempat mengadu. Lalu terpacullah dari bibir, Tertaiplah pada statusmu, blogmu, nukilanmu, "Cukuplah Allah bagiku.
" Selama ini kita cabar Allah dengan melebihkan manusia dari Dia.
 Lalu Dia seru sahaja mengikut iradat-Nya,
"Kun Fa Yakun." Putuslah. Berakhirlah. "Kembali sujud pada-KU!" 

Sekarang setelah dah tiada jodoh, Siapa yang kau lebih perlukan?
Barulah tersedar, "Aku perlukan Allah. Aku sayang Allah." 
Akhir kata, jangan cabar Allah. Dengan atau tanpa sengaja.

Tuesday, June 4, 2013

Bahagia Pasti Datang...

"Don't beg for anyone to stay in ur life, if they want to be a part of ur life..they will stay"..

Cinta itu aneh. Sukar untuk ditafsirkan. Datangnya bukan dari paksaan, perginya pula tanpa kerelaan. Cinta itu penuh mesra dengan kasih sayang. Ianya perlu dibelai dengan kelembutan bagi menyerikan lagi keindahannya. Kekasaran boleh mencipta sebuah perpisahan.

Orang yang selalu ‘tenang’ dan rasa BAHAGIA dalam hidup bukanlah kerana mereka tidak pernah berdepan dgn kegagalan, kekecewaan, kesedihan atau tidak pernah jatuh. Malah,bukan juga kerana mereka selalu bertuah,bernasib baik atau tiada stress. 
TETAPI mereka adalah orang2 yang melatih Hati untuk belajar menerima baik/buruk seadanya, menikmati pahit manis hidupnya dan selalu berusaha mencari dan mengejar rasa BAHAGIA tiap masa.

»Bagi mereka,Kebahagiaan tidak semestinya dimiliki tapi perlu dirasai.

Pastinya Hati yg Bahagia itu selalu meyakini tiap2 yg berlaku kerana kasih sayangNYA itu selalu melebihi dan tiada bertepi! (^ ~^)/’ 
Jadi, jgn bsedih tlalu lama, kejar bahagia anda!”

Jangan terlalu bersedih atas perkara yang telah berlaku kerana di hadapan sana masih ada kepayahan dan dugaan yang lebih mencabar. Kamu tidak akan mampu menghadapi sesuatu jika hanya menangis sepanjang waktu. Ingatlah, kesedihan umpama hujan, selebat manapun tetap akan berhenti juga. Tidak selamanya kamu dalam derita, akan menjelma juga sinar bahagia...




Jodoh Itu Rahsia Allah



Sekuat mana kita setia...
Sehebat mana kita merancang ..
Sejauh mana kita menunggu ..
Sejujur mana kita menerima ..

Sekeras mana kita bersabar ..
Jika ALLAH tidak menulis jodoh kita bersama ..
Kita tetap TIDAK akan bersama….





Jodoh itu rahsia Allah...x siapa tw bila? dgn siapa? & bagaimana? ....
Hanya mampu berdoa agar ditemukan jodoh yg baik & bertakwa..
Oleh itu jika mahu jodoh yang baik...usahakan diri untuk jd baik agar layak untuk berdampingan dgn jodoh yg diimpikan...
Bercinta bertahun belum tentu dia jodoh kita...kenapa? kerana jodoh itu rahsia Allah...
Hidup ini juga penuh dengan teka-teki...soal jodoh menjadi amat penting setelah usia menginjak dewasa ini....
Tetapi kita kena belajar redha dgn ketentuan Tuhan...
Tak semua yg diimpikan akan menjadi kenyataan...
Perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan...


mungkinkan terputus di tengah jalan
mungkinkan terlerai tanpa ikatan
mungkin kitakan berbeza haluan
berakhirnya cerita percintaan...
usah ragu dengan takdir

segalanya ketentuan tuhan....
OLEH ITU BERDOALAH AGAR CINTA YANG DIBINA BERAKHIR DENGAN SEBUAH IKATAN PERKAHWINAN...AMINN


Friday, May 31, 2013

Bingkisan hatiku....

Setiap orang mengimpikan sebuah kehidupan yang bahagia....begitu juga aku....aku inginkan sebuah kehidupan yg simple & tenang...aku inginkan semua yg serba sederhana....aku inginkan seorang suami yg menyayangi aku sepenuhnya ...x perlu kaya...x perlu kacak & x perlu sempurna..ckupla mmpu menyara keluarga...sedap mata memandang & mampu membimbing keluarga ke jalan yg di redhai Allah...jodoh itu mmg misteri...sekuat mne ak menginginkan seseorg itu...kalau tuhan ttpkn dye bkn jodohku..dye x kn prnh mnjdi milikku...ak hnya mmpu berdoa agr bertemu jodoh dgn insan yg ak cintai...tujuan percintaan adalah utk mengenali psgn dgn lebih rapat sebelum menuju alam perkahwinan...ttp kisah cinta x semestinya menjanjikan bahagia...kdg2 cinta putus di tgh jln...bgku keserasian adlah sgt penting...ak hrp pasanganku dpt menerimaku seadanya... aku memang bkn secantik ratu...seseksi model atau sebijak profesor...ak hnya seorg gadis yg berparas sederhana ...cme ak hrp di mata psgnku...ak adlh wanita yg tercantik sekali...sekali ak menyerahkan aty & cintaku....insyaallah..ak x kn berpaling mencari yg lain...sekali cinta selamanya aku cinta...jika ada bnda yg menyakiti aku...ak hnya mmpu menangis dan kpd tuhanlah tmpt ak mengadu...beralah bknlah masalah bgku...ak tw ak bkn yg tercantik oleh itu aku mencuba menjadi teman yg terbaik & menyenangkan aty pasanganku...aku teringin utk berkahwin awal spt teman2ku....semoga jodohku dipermudahkan Allah...

Mimpiku memilikimu
Mimpi memeluk tubuhmu
Mimpiku mencium
Dan mengucap berjuta sayang
Mimpi memanggil namamu
Mimpiku janganlah pergi
Mimpiku temani aku harungi kehidupan

CINTA ITU HADIRNYA TANPA PAKSAAN DAN PERGINYA JUGA TANPA
KERELAAN.....