The Secret of My Life........



Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku & matiku hanyalah kerana ALLAH Taala..

Secret of my life which will be revealed here & everyone will know who i am and what i think about them............

Tuesday, December 27, 2011

Tips Melupakan Seseorang

  • SEBELUM KITA MENCINTAI SESEORANG

    "Pesan pada DIRI..
    Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi..
    Pada insan yang tak mengerti.. Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila2 tetap kau ingati..
    Pesan lagi pada diri, hati2lah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI.
    "♥♥


    "Pesan pada hati, usah terlalu membenci akan satu wajah, kerana rindu pasti bertandang.. Pesan pada hati, jangan merindu pada kenangan, kerana pasti akan mengalir air mata kesedihan.. Pesan pada hati, jangan di kenang kenang akan cinta lalu, kerana akan ada kecewa yang hadir.."



    so tips utk melupakan seseorang yg prnh mencuri hati adalah:-


    ♥ Buang semua kenangan bersamanya termasuk nombor telefon,gambar, lagu, cenderahati dan lain-lain. Bukan tidak lagi menghargai pemberiannya tetapi tidak mahu lagi terkenang-kenangkannya~

    ♥ Kenang kejahatannya lebih daripada kebaikannya. Bukan hendak menafikan kebaikannya tetapi tidak mungkin melupakan jika sarat dengan memori kebaikan~

     Percaya pada jodoh, takdir dan hikmah di sebalik perpisahan itu. Pasti ada. anggap la ini satu pelajaran dalam hidup~

    ♥ Elakkan kerap bersendirian tapi keluarlah aktifkan diri. mungkin bukan dgn cara bersosialisasi di public,tapi facebook kan ada! 

     Carilah pengganti. Usah setia pada prinsip lapuk yang merugikan. Hidup perlu diteruskan dan diurus dengan baik. kalau terus menangisi sesuatu,kebahagiaan pun takut dgn kita taw~ =)
  • JANGAN HUBUNGI DIA LAGI & SEBOLEH-BOLEHNYA ANDAI DIA
    MENGHUBUNGI KAMU,ELAK BERBUAL PANJANG.CAKAP YG PERLU SHAJA.


    ... ♥ CUBA RENGGANGKAN SEDIKIT DEMI SEDIKIT JARAK ANTARA KAMU
    BERDUA.

    CARI TEMAN BARU UNTUK MELUPAKAN PANDANGAN & CINTA
    KAMU PADA DIA.

    ELAKKAN BERSENDIRIAN KERANA APABILA RASA SUNYI KAMU AKAN
    MENGINGATI SI DIA.

    YANG PLG PENTING.JGN LUPA BERDOA PADA YG ESA KRN DIA SENTIASA MENDENGAR RINTIHAN KITA. :)


    TERIMALAH PERPISAHAN ITU SEADANYA KERANA MUNGKIN DIA BUKAN JODOH KAMU KERANA ALLAH SWT TELAH MERANCANG YG LEBIH BAIK UNTUK KAMU.. :)

  • Your prince will come one day. He may not ride a white horse or live in a big castle but he will love you & only you. ~♥ ~

  • Once upon a time. I had a crush on you. I started to love you. But you rejected me. But i don't hate you. I just missed you. The end. ..\(^0^)/


    THE PRINCE & PRINCESS LIVE HAPPILY EVER AFTER..THE END...

Sunday, December 25, 2011

Percintaan Ini

Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
Percintaan ini amat memilukan
Perpisahan ini sungguh menyakitkan
Namun apa daya terpaksa ku telan semua kepahitan
Kepiluan ini meracun hidupku
Kesunyian ini membunuh jiwaku
Tergamak kau sayang
Melihat diriku dalam kesedihan
Dipermainkan olehmu
Sia–sia saja percintaan ini
Tak bisa sampai ke puncaknya
Sekelip mata hilang semuanya
Yang tinggal hanya airmata
p/s: behind a girl favorite song ..there is always an untold story....hard 2 forget it....coz  sometimes when we try so much 2 forget something, the more we will be reminded about that..when we try 2 hate...the more we will love...so at the end jz leave it to God...& accept whatever destined for us coz He knows what is d best...  

Thursday, November 17, 2011

My Foundation Years Has Came To The End..

SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN.....
my foundation years has came to the end....3 sem that full with laugh & tears...


nih la tmpt ak study..institut perguruan kampus bahasa-bahasa antarabangsa, lembah pantai, kuala lumpur or known as IPBA...hehe...ak amik english...TESL...


SEM 1........

sem 1 adlh sem yg pling fun & happening bg ak...psssst....sem ini gak i had fell in luv 4 d 1st tyme in my life...but sad 2 say...cnta x berbalas...hahha..x kisahlah....ak anggap sume 2 pengjarn & kenangan terindah dlm hdup ak...sem nih gak la ak mle blaja liku2 hdup pljr kolej..bhehehhehhe


nih gmba tyme sem 1..innocent gilakkk kn??? hak3


my clzmates 4 sem 1....

SEM 2....

sem nih pling sedey sbb patah aty..hak3...spnjg sem ak x mw lyn mne2 laki yg try memikat...frust la konon...cehhh...sbb 2 gak ak x dpt fokus exm ak..n ak btukr dr seowg yg happy-go-lucky kpd seowg yg moody...n sarcastic...haha...sem nih gak la yg pling busy gler sbb ktowg kne wt play ' a midsummer's night dream'...ak bhg costume n make-up...tp ak bkn pndy bab2 mekap nih..so ak mekapkn laki jew la...haha


nih gmba sem 2...da x innocent sgt an??? haha


gmba tyme wat play 'a midsummer's night dream'.

SEM 3....

sem nih da x sedey2 dh..n da mle bkk aty utk flirt blek...n ready utk bljr mencintai owg blek kott..cewahhh..malu i..hik3...n sem yg pling mnakutkn sbb dew exam..huhuhu


nih clzmates utk sem 3...ktowg sekelas utk 3 sem taw..huhu..sedey gak nk pisah tp happy pon dew sbb de sowg yg ak bnci gler dlm kls 2..haha


diz is my latest pic......hehehe

itulah al kisahnyerr 3 sem yg penuh ske duka..next year degree lak...hehhe...daaaaaaa



Saturday, November 12, 2011

30 Perkara Tentang Perempuan Yang Lelaki Perlu Tahu

30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki.... 

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Friday, November 11, 2011

What A Girl Wants From Her Boy

15 THINGS A GIRL WANTS FROM HER BOY BUT WON'T ASK FOR:-





1. Good morning/ good night texts
2. Pictures taken together
3. Surprises especially, little ones
4. Visiting & bringing over her favorite food
5. A hoodie with his scent over it
6. His (or his favorite team's) sports jersey
7. Slow dances
8. Sincere compliments
9. Singing her favorite songs, even if it's out of tune
10. A cute stuffed toy to hug when he is not around
11. Real, deep conversations
12. Nonsense but funny conversations too
13. His gentlemanliness
14. Comfort & patience when she's in tears
15. Telling her how much you love her

Sunday, November 6, 2011

Sandiwara Cinta Semusim

I've learned that things change, people change and it doesn't mean I forget the past or try to cover it up. It simply means that I move on and treasure the memories. Letting go doesn't mean giving up, it's means accepting that some things weren't meant to be 4 me..^^

Setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan, nothing permanent in this world, sooner or later we'll be apart.




Bila debunga cinta
Gugur layu terkulai
Sepi menyelubungi
Hatiku yang kini melara
Pudar bersama masa
Cinta semusim kita
Yang tak bisa
Bertaut kembali

Telah aku menduga
Tiada indah mewangi
Hanya bersanding dikau
Berpura cinta dan berbudi
Bukan membalas cinta
Yang lahir dari hati
Mu yang suci
Cinta yang abadi

Oh tak ku menduga mengapa
Bisa terjadi sebegini
Ku fikir selama-lamanya
Ini cinta kita hati ke hati
Dimana janjimu katamu
Akulah milikmu abadi
Oh tak mungkin ini hanyalah
Semata-mata sandiwara

Jika itu kehendakmu
Mungkin nanti
Satu waktu
Kau kan kesal
Hingga ke akhir hayatmu 

Wednesday, November 2, 2011

Akhirnya Aku Menangis..........

huhu..finally today i burst out into tears..tangisan yg bgitu kuat tlh mmbuatkn housemate ku menyerbu msuk bilik n menenangkan ak...huhu..actually there are 3 things that had successfully made me crying hysterically...

  1. stress gler nk exam tp rse diri x ready langsung
  2. teringat kisah silam yg %^&*
  3. dew owg ckp ak gemuk..mmg $%&*&^$ la owg 2...
so 2 la cter nyer cmne ak ley nangis huhu..so moral of d story!!!!


Dont Ever2 Call  A Girl Fat Even If You Are Joking!!!!!!


tw la bdn ko krus so x yh la nk bnding2 dgn bdn ak..cam la bdn ko perfect sgt....ckp sket2 dh la..nih x stp inci bdn ak ko kutuk..ak pon dew feeling gak wei..bkn batu....sdg ko tw cmne susah ak diet..n stop mkn sume fav food kt fav restaurant ak....ak bkn pe...cme rse tercalar gler aty tp ko bkn tw pon...huhuhuhu

sgt2 perlukan kwn2 lme yg phm ak..kwn2 kt sni x knl ak sgt....nk kwn yg ley tngkn ak bkn memprovok tmbh saket aty ak jew!!!! huhu

KAWAN KETAWA BERSEPAH-SEPAH, KAWAN MENANGIS SATU PON SUSAH...HUHU

Saturday, October 29, 2011

Fobia Cinta

Pijakan kaki bagai tak terasa
Setiap kali lihat kau tersenyum mesra
Tapi hati masih tak berani lagi
Menghampiri


Denyutan jantung aku tergendala
Kerana hati aku berkata-kata
Jangan terkena untuk kali kedua
Kan sengsara

Bukan aku tak sudi bersama
Cuma diri tak sanggup terluka
Dulu terlalu percaya
Tak sangka aku mangsa
Fobia cinta


Kini kau datang tawarkan segala
Bulan dan bintang seluruh angkasa
Namun aku masih ragu-ragu jua
Tak terima

Entah bila
Akan dapat percaya semula
Oh manusia yang kata
Cintai mereka
Adakah aku fobia cinta

Denyutan jantung aku tergendala

Hatiku Milikmu


Pernahkah engkau hargai cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengertikan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu, memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu, membuatku terpaku

Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu
Kan ku abadikan dikau
Sewaktu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya
Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu
Bagai bahtera dilanda badai
Gelora cinta mengoncang jiwaku
Berombak mencari daratan yang damai
Oh Cintaku
Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku ini
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Sayang padamu
Kanku coretkan kenangananmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini

Cinta Teragung

Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu


Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku

Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu



Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu



Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk
Mencurahkan semua
Isi hatiku



Mengulit Kenangan..

Masih berbunga cintaku ini
Harum dalam kenangan
Biarpun telah engkau calarkan
Kuntum-kuntum rindu


Masih berdarah lukaku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapalah derita...

Bukanku mengungkit kisah lama
Sekadar mengulit kenangan
Kasih sayang yang kita semai
Ketandusan...

Mengapa terjadi perpisahan
Di kala aku memerlukan
Secebis rindu menghias kamar
Kegelapan...

Rela aku begini dan terus begini
Merawati kelukaan...
Semoga suatu hari ada sinar sang suria
Menerangi..

Tiada guna ku tangis ratapi perpisahan
Yang berlalu biarkanlah...
Kerna aku percaya sebalik kedukaan
Ada bahagia...

Masih berdarah lukaku ini
Pedih menikam jiwa
Simpulan cinta terlucut kini
Menyapalah derita...

Friday, October 21, 2011

I Wish You Were Here....

It has been almost a year since that unforgettable moment happen...
Yessss...im recovering, almost forgetting, not keep thinking about it anymore..but still cant accept the fact that the one who i love d most is d one who hurt me d worst....a best friend completely turns into a stranger..how sad..everyday we meet but we r like totally strangers.....
It's okay with me now....like people always said ...time heals everything..it also mends a broken heart...
my friends said that i hv man-phobia ..i guess it is damn right..afraid of being hurt once again...dont want to repeat d same mistakes..lets once bitten twice shy become my principal of life....but im open to love again now....i think a year of sadness should end...and im start 2 put a smile on my face again...hehe...but things will never get easy for anyone who wish 2 know me better..coz i'll be more cautious diz time...dont want to be hurt again......


 I WISH U WERE HERE............


I can be tough
I can be strong
But with you, it's not like that at all

There's a girl
who gives a shit
behind this wall
You've just walked through it

And I remember all those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

I love the way you are
It's who I am, don't have to try hard
We always say, say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here.
All those crazy things we did
Didn't think about it, just went with it
You're always there, you're everywhere
But right now I wish you were here

[Chorus:]
Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

[Bridge:]
No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go)

No, I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go

(let go let go let go let go let go let go let go)

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here (I wish you were)
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here.

Damn, Damn, Damn,
What I'd do to have you
here, here, here
I wish you were here.
Damn, Damn, Damn
What I'd do to have you
near, near, near
I wish you were here. 

Thursday, September 29, 2011

Kisah Dongeng

This new blog entry is jz 2 share some insulting remarks that others had thrown at me recently...so straight forward strike on my face, hurt my pride and tear my heart into pieces..i know that im jz tolerable but not handsome enough to tempt any Mr. Perfect out there but please dont belittled me..i dont need your compliment regarding my beauty or what-so-ever but i also dont need your true opinion about it..i really2 feel offended u know? it makes me lose my confident, im not happy with my own figure anymore....so i hope i can find a man that can accept me as the way i am.....this song speak from my heart....


BUT I KNOW LIFE ISN'T A FAIRY TALE...........................


Kisah Dongeng
 
Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini

Apa yang mampu ku berhias

Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja

Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini

Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela

Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja





mencintai x semestinya memiliki..............

Tuesday, September 13, 2011

Petua Imam Syafie

Empat perkara menguatkan badan
 
1. makan daging
2. memakai haruman
3. kerap mandi
4. berpakaian dari kapas

Empat perkara melemahkan badan
 
1. banyak berkelamin (bersetubuh)
2. selalu cemas
3. banyak minum air ketika makan
4. banyak makan bahan yang masam

Empat perkara menajamkan mata

 
1. duduk mengadap kiblat
2. bercelak sebelum tidur
3. memandang yang hijau
4. berpakaian bersih


Empat perkara merosakkan mata


1. memandang najis
2. melihat orang dibunuh
3. melihat kemaluan
4. membelakangi kiblat



Empat perkara menajamkan fikiran


1. tidak banyak berbual kosong
2. rajin bersugi (gosok gigi)
3. bercakap dengan orang soleh
4. bergaul dengan para ulama


4 CARA TIDUR


1. TIDUR PARA NABI Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit danbumi.
2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat malam.
3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.

4. TIDUR SYAITAN Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka..

Monday, September 12, 2011

Balasan Meninggalkan Solat


BALASAN MENINGGALKAN SOLAT
 
Diriwayatkan bahwa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat, kemudian datang pemuda Arab masuk ke dalam masjid dengan menangis.

Apabila Rasulullah S..A.W melihat pemuda itu menangis maka baginda pun berkata, “Wahai orang muda kenapa kamu menangis?”

Maka berkata orang muda itu, “Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya.”

Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikut orang itu, maka Abu Bakar r.a dan Umar r.s. mendapati ayah orang muda itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam, maka mereka pun kembali dan memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, “Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam.”

Kemudian Rasulullah S.A.W dan para sahabat pun pergi ke rumah orang muda dan baginda pun berdoa kepada Allah S.W.T, kemudian mayat itu pun bertukar kepada bentuk manusia semula. Lalu Rasulullah S.A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut.

Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam, maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, “Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia di dunia dulu?”

Berkata orang muda itu, “Sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat.” Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, “Wahai para sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Di hari kiamat nanti akan dibangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam.”

**********************

Di zaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya tiba-tiba kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat.

Lalu mereka cuba membunuh ular itu. Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut, “Laa ilaaha illallahu Muhammadu Rasulullah, menagapakah kamu semua hendak membunuh aku? Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yang memerintahkan kepadaku supaya menyeksanya sehingga sampai hari kiamat.”

Lalu para sahabat bertanya, “Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?”. Berkata ular, “Dia telah melakukan tiga kesalahan, di antaranya :

- Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk sembahyang berjamaah.
- Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.
- Dia tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
Maka inilah balasannya.
 

- RENUNG2KAN LAH....huhuhu..



Thursday, September 8, 2011

Lie


Lie (Korean Ver.) - C.N.Blue Lyrics Translation : 

I erase the memories, I erase them with tears
I cannot keep you inside me.
I push away the memories, I push away the pain
So they can’t stay inside me.

I throw away the memories, I throw them away with tears
So I won’t have any hope,
So my longing heart won’t even know

Even though I painfully push you away (I wait for you)
I don’t think I can stop missing you (I don’t think it can be helped)
I don’t think I can let you go

I throw you away again and again but you grow inside my heart,
you become tear drops that won’t dry out
and grow even though I erase you again and again.
You become a wound that doesn’t even hurt.
No matter how hard I try, I can no longer hold onto my love
that becomes more and more blurry each day.

I swallow the tears that dig inside my heart,
so my longing won’t lift up its heard,
so my exhausted heart won’t know

Even though I painfully push you away (I wait for you)
I don’t think I can stop missing you (I don’t think it can be helped)
I don’t think I can let you go.

Your nervous eyes (always trap me)
This hope that you might come back (keeps bruising me)
But you can’t come back anymore

I throw you away again and again but you grow inside my heart,
you become tear drops that won’t dry out
and grow even though I erase you again and again.
You become a wound that doesn’t even hurt.
I love you, I love you
I can’t even hug you even though it hurts,
No matter how hard I try to hold on to you,
No matter how hard I call out my love,
I can’t

gieogeul ji unda nun mullo ji unda
nae ane dameul suga eobtneun neol
chu eogul tteomin da apeumeul tteomin da
nae ane meomul suga eobt dorok

gieogeul beorin da nun mullo beorin da
amureon gidae jocha eobt dorok
aeta neun nae gaseum jocha alji mot hage

apeuge neol mireo nae do (neomaneul gida rigo)
geuriwo meomchul suga eobtna bwa (eojjeol suga eobtna bwa)
ajik do neoreul bonael su eobtna bwa

beorigo beoryeodo gaseume jarana
mareuji anhneun nunmul dwe eo
ji ugo jiwo do jarana
apeumdo moreul sangcheoro nama
haru tto haru heemi haejin
chorahan nae sarang ijeneun
jabeuryeo amuri aesseo do andwae

ureumeul samkin da gaseumeul pago deun
geuri um gogaereul deul su eobt dorok
jichyeo gan nae gaseum choja alji mot hage

apeuge neol mireo nae do (neomaneul gida rigo)
geuriwo meomchul suga eobtna bwa (eojjeol suga eobtna bwa)
ajik do neoreul bonael su eobtna bwa

beorigo beoryeodo gaseume jarana
mareuji anhneun nunmul dwe eo
ji ugo jiwo do jarana
apeumdo moreul sangcheoro nama
haru tto haru heemi haejin
chorahan nae sarang ijeneun
jabeuryeo amuri aesseo do andwae

neul buran haetdeon geu nunbit (eonjena nal ga dugo)
dallyeo wa jul geotman gateun gidae (jakku nal meong deulge hae)
ije deo isang neo olsu eobtneunde

beorigo beoryeodo gaseume jarana
mareuji anhneun nunmul dwe eo
ji ugo jiwo do jarana
apeumdo moreul sangcheoro nama
saranghae neomaneul saranghae
aneul sudo eobseo ap do
jabeuryeo amuri aesseodo
nae sarang amuri bulleodo
andwae