The Secret of My Life........



Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku & matiku hanyalah kerana ALLAH Taala..

Secret of my life which will be revealed here & everyone will know who i am and what i think about them............

Thursday, November 17, 2011

My Foundation Years Has Came To The End..

SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN.....
my foundation years has came to the end....3 sem that full with laugh & tears...


nih la tmpt ak study..institut perguruan kampus bahasa-bahasa antarabangsa, lembah pantai, kuala lumpur or known as IPBA...hehe...ak amik english...TESL...


SEM 1........

sem 1 adlh sem yg pling fun & happening bg ak...psssst....sem ini gak i had fell in luv 4 d 1st tyme in my life...but sad 2 say...cnta x berbalas...hahha..x kisahlah....ak anggap sume 2 pengjarn & kenangan terindah dlm hdup ak...sem nih gak la ak mle blaja liku2 hdup pljr kolej..bhehehhehhe


nih gmba tyme sem 1..innocent gilakkk kn??? hak3


my clzmates 4 sem 1....

SEM 2....

sem nih pling sedey sbb patah aty..hak3...spnjg sem ak x mw lyn mne2 laki yg try memikat...frust la konon...cehhh...sbb 2 gak ak x dpt fokus exm ak..n ak btukr dr seowg yg happy-go-lucky kpd seowg yg moody...n sarcastic...haha...sem nih gak la yg pling busy gler sbb ktowg kne wt play ' a midsummer's night dream'...ak bhg costume n make-up...tp ak bkn pndy bab2 mekap nih..so ak mekapkn laki jew la...haha


nih gmba sem 2...da x innocent sgt an??? haha


gmba tyme wat play 'a midsummer's night dream'.

SEM 3....

sem nih da x sedey2 dh..n da mle bkk aty utk flirt blek...n ready utk bljr mencintai owg blek kott..cewahhh..malu i..hik3...n sem yg pling mnakutkn sbb dew exam..huhuhu


nih clzmates utk sem 3...ktowg sekelas utk 3 sem taw..huhu..sedey gak nk pisah tp happy pon dew sbb de sowg yg ak bnci gler dlm kls 2..haha


diz is my latest pic......hehehe

itulah al kisahnyerr 3 sem yg penuh ske duka..next year degree lak...hehhe...daaaaaaa



Saturday, November 12, 2011

30 Perkara Tentang Perempuan Yang Lelaki Perlu Tahu

30 Perkara Perempuan tak Sempat Bagitau Lelaki.... 

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Friday, November 11, 2011

What A Girl Wants From Her Boy

15 THINGS A GIRL WANTS FROM HER BOY BUT WON'T ASK FOR:-





1. Good morning/ good night texts
2. Pictures taken together
3. Surprises especially, little ones
4. Visiting & bringing over her favorite food
5. A hoodie with his scent over it
6. His (or his favorite team's) sports jersey
7. Slow dances
8. Sincere compliments
9. Singing her favorite songs, even if it's out of tune
10. A cute stuffed toy to hug when he is not around
11. Real, deep conversations
12. Nonsense but funny conversations too
13. His gentlemanliness
14. Comfort & patience when she's in tears
15. Telling her how much you love her

Sunday, November 6, 2011

Sandiwara Cinta Semusim

I've learned that things change, people change and it doesn't mean I forget the past or try to cover it up. It simply means that I move on and treasure the memories. Letting go doesn't mean giving up, it's means accepting that some things weren't meant to be 4 me..^^

Setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan, nothing permanent in this world, sooner or later we'll be apart.




Bila debunga cinta
Gugur layu terkulai
Sepi menyelubungi
Hatiku yang kini melara
Pudar bersama masa
Cinta semusim kita
Yang tak bisa
Bertaut kembali

Telah aku menduga
Tiada indah mewangi
Hanya bersanding dikau
Berpura cinta dan berbudi
Bukan membalas cinta
Yang lahir dari hati
Mu yang suci
Cinta yang abadi

Oh tak ku menduga mengapa
Bisa terjadi sebegini
Ku fikir selama-lamanya
Ini cinta kita hati ke hati
Dimana janjimu katamu
Akulah milikmu abadi
Oh tak mungkin ini hanyalah
Semata-mata sandiwara

Jika itu kehendakmu
Mungkin nanti
Satu waktu
Kau kan kesal
Hingga ke akhir hayatmu 

Wednesday, November 2, 2011

Akhirnya Aku Menangis..........

huhu..finally today i burst out into tears..tangisan yg bgitu kuat tlh mmbuatkn housemate ku menyerbu msuk bilik n menenangkan ak...huhu..actually there are 3 things that had successfully made me crying hysterically...

  1. stress gler nk exam tp rse diri x ready langsung
  2. teringat kisah silam yg %^&*
  3. dew owg ckp ak gemuk..mmg $%&*&^$ la owg 2...
so 2 la cter nyer cmne ak ley nangis huhu..so moral of d story!!!!


Dont Ever2 Call  A Girl Fat Even If You Are Joking!!!!!!


tw la bdn ko krus so x yh la nk bnding2 dgn bdn ak..cam la bdn ko perfect sgt....ckp sket2 dh la..nih x stp inci bdn ak ko kutuk..ak pon dew feeling gak wei..bkn batu....sdg ko tw cmne susah ak diet..n stop mkn sume fav food kt fav restaurant ak....ak bkn pe...cme rse tercalar gler aty tp ko bkn tw pon...huhuhuhu

sgt2 perlukan kwn2 lme yg phm ak..kwn2 kt sni x knl ak sgt....nk kwn yg ley tngkn ak bkn memprovok tmbh saket aty ak jew!!!! huhu

KAWAN KETAWA BERSEPAH-SEPAH, KAWAN MENANGIS SATU PON SUSAH...HUHU